Η πρώτη μέρα του εξαμήνου είναι πάντα γεμάτη ενέργεια: καινούργια τετράδια, υποσχέσεις ότι «φέτος θα τα διαβάζω όλα στην ώρα τους» και υψηλές προσδοκίες. Η τελευταία μέρα όμως, συνήθως περνάει απαρατήρητη μέσα στο άγχος της εξεταστικής που πλησιάζει. Κι όμως, ψυχολογικά ο τρόπος που κλείνεις ένα εξάμηνο καθορίζει την επιτυχία του επόμενου.
Στην ψυχολογία υπάρχει ο κανόνας “Peak-End rule”, ο οποίος λέει ότι θυμόμαστε μια εμπειρία κυρίως από την κορύφωσή της και από τον τρόπο που τελείωσε. Αν αφήσεις το εξάμηνο απλά να «σβήσει» μέσα στο χάος και την κούραση, ο εγκέφαλός σου θα κρατήσει μια αίσθηση εξαντλητικής εκκρεμότητας. Το τέλος του εξαμήνου χρειάζεται το δικό του τελετουργικό.
Αντί να τρέξεις αμέσως να κλειστείς σε μια βιβλιοθήκη, αφιέρωσε μια ώρα για μια ανασκόπηση. Τι έμαθες τους τελευταίους μήνες (εκτός από την ύλη των μαθημάτων); Ποιους ανθρώπους γνώρισες; Ποιο λάθος έκανες που δεν θέλεις να επαναλάβεις; Αυτή η διαδικασία μετατρέπει τους περασμένους μήνες από ένα «κουτάκι που τσεκαρίστηκε» σε πραγματική εμπειρία ζωής.
Παράλληλα, κάνε ένα ξεκαθάρισμα. Οργάνωσε τα ψηφιακά σου αρχεία, σβήσε τα άχρηστα screenshot, καθάρισε το γραφείο σου. Το να δημιουργείς έναν καθαρό χώρο —φυσικό και πνευματικό— πριν ξεκινήσει ο πυρετός της εξεταστικής, σου δίνει την αίσθηση του ελέγχου. Η λήξη των μαθημάτων δεν είναι απλά το σήμα έναρξης για διάβασμα, είναι η ευκαιρία σου να αναγνωρίσεις πόσο άλλαξες και να προετοιμάσεις το έδαφος για όσα έρχονται.